شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲

روایت معاون شهردار از محرومیت 8 ساله مردم تهران از اعتبارات دولتی حقوق مادی و معنوی مردم تهران 8 سال

منبع خبر: خبرگزاری موج

خبرگزاری موج - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر این‌ که 50 درصد هزینه‌های حمل و نقل عمومی بر عهده مدیریت شهری و 50 درصد هزینه‌های آن نیز بر عهده دولت است، گفت: طی 8 سال گذشته مدیریت شهری به سبب این که دولت سهم خود را به صورت کامل پرداخت نکرد، به جای 50 درصد 90 درصد هزینه‌های ساخت مترو را به تنهایی پرداخت کرد.

به گزارش خبرگزاری موج، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: این در حالی است که در سایر کلان شهرهای کشور بیشتر بار مترو بر دوش دولت است و در 8 سال گذشته به جز شهر مشهد که از 10 سال پیش تونل‌های متروی آن آماده شده بود، در هیچ شهر دیگری مترو راه‌اندازی نشد.
اگر دولت سهم خود را می پرداخت امروز متروی تهران تکمیل شده بود
وی با اشاره به این که اگر دولت سهم 50 درصدی خود را به صورت کامل پرداخت می‌کرد و پا به پای مدیریت شهری پیش می‌آمد، امروز تهران دیگر نیاز به ساخت خطوط جدید مترو نداشت و شبکه متروی آن تکمیل شده بود، اظهار کرد: وقتی فضای سیاسی کاری بر کشور حاکم می‌شود و همه چیز از نگاه سیاسی مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد، مردم باید سنگینی چنین فضا و تیرگی چنین نگاهی را بر دوش خود تحمل کنند و تاوان آن را بپردازند.
معاون شهردار تهران با بیان این که بر اساس قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت، سالانه 10 هزار میلیارد تومان باید صرف بهبود ترافیک شهرها و جاده‌های کشور شود، تصریح کرد: از این مبلغ باید 4 هزار میلیارد تومان را به شهرها می‌دادند که با توجه به سهم تهران در جابه‌جایی‌ها، حداقل یک سوم از اعتبار مذکور ‌باید به این شهر اختصاص داده می‌شد.
مهندس تشکری هاشمی با تاکید بر این که به این ترتیب تهران باید هر سال حداقل یک هزار و 300 میلیارد تومان از این محل دریافت می‌کرد، اضافه کرد: این در حالی است که سهم این شهر در این سال¬ها از مبلغ فوق به طور میانگین هر سال 20 تا 50 میلیارد تومان بوده است.
هر جا می¬رفتیم حرف ما را تایید می¬کردند اما اتفاقی نمی¬افتاد
وی با اشاره به این که بر اساس مصوبه هر ساله مجلس شورای اسلامی باید مبلغ دو میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی _ که البته بعدها به صندوق توسعه ملی تغییر نام داد _ در اختیار تهران و سایر کلان شهرهای کشور قرار می‌گرفت،‌ گفت: از این مبلغ یک میلیارد دلار سهم پایتخت بود که با آن می‌توانستیم حدود 50 کیلومتر به طول خطوط موجود مترو اضافه کنیم.

معاون شهردار تهران با بیان این که در قانون هدفمندسازی یارانه‌ها پیش‌بینی شده که از محل افزایش درآمدهای دولت به بهبود حمل و نقل شهری کمک شود، افزود: البته از این محل نیز هرگز اعتباری به تهران پرداخت نشد و حتی اعتباراتی که باید به صورت معمول از محل عوارض سوخت به این شهر داده می‌شد نیز پرداخت نگردید.
مهندس تشکری هاشمی با تاکید بر این که در چند سال گذشته برای احقاق حق خود که در واقع حقوق شهروندان تهرانی بود جایی نماند که به آن مراجعه نکرده باشیم، اعلام کرد: جالب این جاست که هر جا می‌رفتیم حرف ما را تایید و اعلام می‌کردند اقدامات دولت درست نیست و به عنوان نمونه، سازمان بازرسی کل کشور در یکی از گزارش‌های خود تاکید کرد دولت باید به تعهدات خود در قبال تهران عمل کند تا مردم آن از این همه گرفتاری نجات پیدا کنند اما در عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتاد.
8 سال فریاد زدیم طلب مردم تهران را بدهید
وی با اشاره به این که اگر مدیریت شهری در همه این سال‌ها فریادش بلند بود که منابع در اختیارش قرار نمی‌گیرد، علت آن این نبود که به عنوان یک طلبکار حق مادی مردم تهران را از دولت بگیرد ¬_ که البته این نیز خودش به حق بود _ اظهار کرد: نگرانی اصلی ما احقاق حقوق معنوی مردم تهران بود که بر اثر اتلاف وقت، افزایش هزینه‌های جانی و مالی و شیوع انواع بیماری‌ها به دلیل آلودگی هوا، سلامتی و جان آن ها را مورد تهدید قرار می داد.
معاون شهردار تهران با بیان این که بابت یارانه بلیت مترو و اتوبوسرانی سهم تهران بسیار ناچیز است، تصریح کرد: اتوبوسرانی منهای خرید اتوبوس¬های‌ جدید، هر سال 300 میلیارد تومان هزینه دارد در صورتی که سالانه 3 میلیارد تا 10 میلیارد تومان از دولت دریافت می‌کند که البته طبق مصوبه خود دولت، مدیریت شهری فقط یک سوم هزینه‌های اتوبوسرانی را باید بپردازد.
مهندس تشکری هاشمی در پایان با تاکید بر این که 60 درصد مبلغ جرایم رانندگی باید به مدیریت شهری پرداخت شود که این امر هرگز محقق نشد، خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر از محل این جرایم حداقل 150 میلیارد تومان به خزانه دولت وارد شده که باید 60 درصد آن یعنی 90 میلیارد تومان به مدیریت شهری پرداخت می‌شد که البته یک تومان نیز پرداخت نشده است.

فهرست اخبار
آرشيو اسفند ماه سال 1397آرشيو دی ماه سال 1397آرشيو مهر ماه سال 1397آرشيو خرداد ماه سال 1397آرشيو ارديبهشت ماه سال 1397آرشيو فروردين ماه سال 1397آرشيو اسفند ماه سال 1396آرشيو مرداد ماه سال 1396آرشيو خرداد ماه سال 1396آرشيو فروردين ماه سال 1396آرشيو دی ماه سال 1395آرشيو آذر ماه سال 1395آرشيو آبان ماه سال 1395آرشيو مرداد ماه سال 1395آرشيو تير ماه سال 1395آرشيو خرداد ماه سال 1395آرشيو ارديبهشت ماه سال 1395آرشيو بهمن ماه سال 1394آرشيو مهر ماه سال 1394آرشيو شهريور ماه سال 1394آرشيو مرداد ماه سال 1394آرشيو تير ماه سال 1394آرشيو خرداد ماه سال 1394آرشيو ارديبهشت ماه سال 1394آرشيو فروردين ماه سال 1394آرشيو اسفند ماه سال 1393آرشيو بهمن ماه سال 1393آرشيو دی ماه سال 1393آرشيو آذر ماه سال 1393آرشيو آبان ماه سال 1393آرشيو تير ماه سال 1393آرشيو ارديبهشت ماه سال 1393آرشيو فروردين ماه سال 1393آرشيو اسفند ماه سال 1392آرشيو بهمن ماه سال 1392آرشيو آبان ماه سال 1392آرشيو مهر ماه سال 1392آرشيو شهريور ماه سال 1392آرشيو مرداد ماه سال 1392آرشيو تير ماه سال 1392آرشيو خرداد ماه سال 1392
پانچر
ايران دريپ
 
زانوئی 90 درجه سرکاسه‌دار
كلاچ
 
لوله سوپر پایپ (ایران)
سوپر پايپ اينترناشنال
 
سنگ مرمریت ناوه عمارلو
بازار محارم
 
مغزی رابط
سوپر پايپ اينترناشنال
بيمه ايران نمايندگی محارم
رکورد مصرف گاز نیروگاه‌ها جابه‌جا شد/ ۳۱۲ میلیون مترمکعب در یک روزرکورد مصرف روزانه گاز نیروگاه‌ها در هفته منتهی به ۱۷ مرداد شکسته شد و در روز دوشنبه (۱۳ مرداد) با ثبت ۳۱۲ میلیون مترمکعب، بیشترین مقدار مصرف به ثبت رسید.عربستان سعودی در مسیر تحول سبز ساخت ۱۰۰۰ سد، کاشت ۱۰ میلیارد درخت و جهش در امنیت غذایی و منابع آبمرکز داده متا از مخلوط بتن بهینه شده با هوش مصنوعی برای افزایش مقاومت و کارایی استفاده خواهد کردبتن سفارشی Amrize برای این تأسیسات ۸۰۰ میلیون دلاری با مساحت ۷۱۵۰۰۰ فوت مربع در مینه سوتا، کاهش ۳۵ درصدی ردپای کربن را نشان داد.چندین شهر، اجباری شدن تهویه مطبوع را بررسی می‌کنندگرمای شدید به یک تهدید فزاینده برای سلامتی تبدیل می‌شود. دولت تا انتهای شهریور تکلیف نیروگاه‌ها را مشخص کند | نهاد تنظیم‌گر انرژی به زودی شکل می‌گیرد در نشست اخیر کمیسیون انرژی اتاق ایران ضمن ارائه یک پیشنهاد اجرایی برای تعیین تکلیف تسهیلات نیروگاه‌ها به صندوق توسعه، اعلام شد: فرآیند ایجاد نهاد تنظیم‌گر انرژی، مستقل از دولت به زودی نهایی می‌شود. پیشنهادات پرداخت بدهی‌های ارزی نیروگاه‌های بخش خصوصی بررسی شد. بررسی پیشنهادات پرداخت بدهی‌ ارزی نیروگاه‌های بخش خصوصی | تغییر رویکرد مدیریتی زیرساخت‌های تولید برق کشور از حالت عادی به «مدیریت پیشگیرانه بحران» وزارت نیرو با تأخیر در تسویه‌حساب نیروگاه داران آن‌ها را با بدهی 2.9 میلیارد دلاری به صندوق توسعه م آرش نجفی رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران، گفت: عدم حمایت وزارت نیرو از نیروگاه داران و تأخیر در پرداخت صورت حساب آن‌ها، فعالان این صنعت را با بدهی 2.9 میلیارد دلاری به صندوق توسعه ارزی مواجه کرده است. روی چاه نفت گرسنه می‌خوابیم چون از مغزمان استفاده نمی‌کنیم.مهدی غضنفری، رئیس صندوق توسعه ملی می گوید: روی چاه نفت گرسنه می‌خوابیم چون از مغزمان استفاده نمی‌کنیم. انرژی خورشیدی، بازی تبلیغاتی وزیر نیرو/ بحران برق را با رویا نمی‌شود خاموش کرد!واقعیت آن است که انرژی خورشیدی به‌دلیل ویژگی‌های ذاتی و ضعف زیرساخت‌های داخلی، هنوز نمی‌تواند نقش جدی در سبد تأمین برق کشور ایفا کند. ۳۰ برابر شدن قیمت مسکن در ۱۰ سال بازار مسکن طی ماه‌های اخیر در وضعیت رکود عمیقی فرو رفته است؛ رکودی که هم خریداران مصرفی را از میدان خارج کرده و هم انگیزه سرمایه‌گذاران را کاهش داده است. ظرفیت تولید برق ۵۰۰۰ مگاوات افزایش یافتوزیر نیرو با بیان اینکه طی یک سال گذشته ظرفیت تولید برق کشور ۵۰۰۰ مگاوات افزایش یافته است، از رشد ۷۱ درصدی ظرفیت تولید برق خورشیدی کشور نسبت به سال گذشته خبر داد. ظرفیت‌سازی برای اجرای ۱۱۱ پروژه مشارکتی مسکن در سال جاریسال گذشته ۱۳ همت پروژه در همکاری با بخش خصوصی (پروژه مشارکتی) تایید و تصویب شد که این پروژه‌ها در حال عقد قرارداد با سازندگان قرار دارد.بازار مسکن به کما رفت؛ خبری از معاملات خرید و فروش نیستنایب رئیس اول اتحادیه املاک با اشاره به رکود شدید بازار مسکن گفت: حجم معاملات که در خرداد افت شدیدی داشت، در تیرماه تقریباً به صفر رسید و خرید و فروش عملاً متوقف شده است.سرمایه‌گذاری ۱۶.۶ همتی بخش خصوصی در شهرهای جدیدتهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از توسعه شهرهای جدید با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری در ۱۸۹ پروژه به ارزش ۱۶.۶ هزار میلیارد تومانی خبر داد.
كليه حقوق اين سايت مربوط به بازار مصالح و مسكن محارم می‌باشد.  Copyright © 2025 B3m Co. All rights reserved.