پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲

آخوندی: سهم حمل و نقل از بازار سرمایه نزدیک به صفر است

منبع خبر: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا)

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، عباس آخوندی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ) مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه هایش برای تصدی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه درهای بازار سرمایه ایران هنوز روی صنعت حمل و نقل کشور گشوده نشده است، افزود: برای اینکه بخش خصوصی تمایل داشته باشد در بخش سرمایه گذاری حوزه حمل و نقل ورود کند، نیاز است که ستادهای تنظیم مقررات در حوزه حمل و نقل ریلی، هوایی، جاده ای و دریایی وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: هنوز مشکلات برای سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل ریلی وجود دارد به گونه ای که تمایل برای سرمایه گذاری در این حوزه کاهش پیدا کرده است.
آخوندی اضافه کرد: در حوزه سرمایه گذاری در جاده ها، آزادراهها و بزرگراهها نیز عمدتا نهادهای عمومی غیردولتی سرمایه گذاری می کنند و تمایل بخش خصوصی بسیار اندک است.
وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با بیان اینکه باید فضایی را ایجاد کنیم که بخش خصوصی تمایل به سرمایه گذاری داشته باشد، اظهار داشت: وضعیت اسفناک سرمایه گذاری در جاده تهران – شمال را مستحضر هستید همه اینها باید مورد بازنگری جدی قرار گیرد و فضایی را فراهم کنیم که بخش خصوصی تمایل به سرمایه گذاری داشته باشد.
وی افزود: وزیری که عهده دار وزارتخانه راه و شهرسازی می شود باید از بن دندان به سرمایه گذاری بخش خصوصی اعتقاد داشته باشد و فکر می کنم با توجه به ممارستی جدی در تدوین پیش نویس قانون اصل ۴۴ قانون اساسی داشتم و گفت وگوی مستندی که با بخش خصوصی داشتم، شاید بتوان این اعتماد را به بخش خصوصی بدهم که در واقع می توانند به دولت اعتماد کنند و در حوزه صنعت حمل و نقل سرمایه گذاری کنند.
آخوندی اضافه کرد: گواهی این موضوع حمایت همه انجمن های حرفه ای و مهندسی حمل و نقل و صنایع مختلف ساختمانی از نامزدی اینجانب برای وزارت راه و شهرسازی است.
وی سپس در بخش دیگری از سخنان خود اتصال شبکه های ریلی و جاده ای به کشورهای همسایه را یک ضرورت دانست و گفت: این موضوع سبب خواهد شد هم ترانزیت افزایش یابد و هم اقتصاد منطقه ای و روستایی و مناطق مرزی رونق پیدا کند این موضوعی است که مورد حمایت همه نمایندگان است.
آخوندی افزود: در یک هفته اخیر که با تمام نمایندگان در تماس بودم، همگی علاقه مند بودند که کریدور شمال – جنوب و شرق – غرب فعال شود تا از آن طریق هم کیفیت حمل و نقل افزایش یابد و هم بازارهای جدیدی فراهم شود. به طور قطع این امکان پذیر است که ما سهم جدی تری از بازار منطقه ای حمل و نقل و حتی سهم جهانی حمل و نقل مخصوصا در حوزه دریا داشته باشیم.
وی سپس با بیان اینکه در حمل و نقل هوایی نیز ناوگان ایران بسیار فرسوده است، اضافه کرد: برنامه پنجم حداقل پیش بینی کرده است ظرفیت ناوگان را به ۱.۵ برابر افزایش پیدا کند ضمن اینکه عمر این ناوگان نیز جوان شود تا به دنبال این اقدام ایمنی این ناوگان گسترش پیدا کند.
آخوندی ادامه داد: خوشبختانه در دولت گذشته مصوبه خوبی تهیه شد که امکان حمایت مالی از صنعت هواپیمایی را فراهم می کند. ما باید این مصوبه را در دولت جدید پیگیری کنیم و ظرفیت ناوگان هوایی را افزایش دهیم.
وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت یازدهم اضافه کرد: برای حمل و نقل هوایی، اجرای ترمینال دوم (فرودگاه حضرت امام خمینی) و همچنین ساماندهی فرودگاه مهرآباد بسیار ضروری است.
آخوندی در ادامه به بحث ایمنی جاده ها اشاره کرد و گفت: در برنامه پنجم چندین حکم در مورد ایمنی جاده ها وجود دارد که ما باید شورای عالی ایمنی جاده ها و سازمان ایمنی جاده ها را تاسیس کنیم و در این زمینه به کمک تمام بخش ها نیاز است.
به گفته وی، آموزش شهروندان موجب ارتقای ایمنی جاده ها را فراهم می کند و با کنترل الکترونیکی جاده ها و بهبود سطح سرویس در جاده های ایران به بحث ایمنی جاده ها کمک می کند.
بهبود کسب و کار در حوزه بازار حمل و نقل از دیگر موضوعات مورد اشاره وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بود. وی گفت: ماده هفت اصل ۴۴ می گوید بسیاری از مجوزهایی که بخش خصوصی موظف است از دستگاههای دولتی اخذ کند، ضروری نیست بنابراین کاری که ما باید کنیم این است که یکبار تمام فرایندها را مورد بازبینی مجدد قرار دهیم.
وی با بیان اینکه باید ترتیباتی را فراهم کنیم که صنعت حمل و نقل و بازار کسب و کار حمل و نقل و فعالان حمل و نقل اینقدر برای فعالیت نیاز به مراجعه به وزارت راه و شهرسازی و گرفتن مجوز برای هر مسئله اندکی نداشته باشد، افزود: بهبود بازار حمل و نقل یکی از بحث های مهم به شمار می آید.
آخوندی در ادامه به بهره گیری از فناوری و خدمات مهندسی اشاره کرد و گفت: قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در دوره اینجانب تهیه و به تصویب مجلس رسیده است. تقریبا بنده بنیانگذار سازمان های مهندسی و کنترل ساختمان در وضعیت موجود هستم به گونه ای که هم اکنون بیش از ۲۵۰ هزار نفر در سازمان نظام مهندسی فعال هستند.
وی اضافه کرد: متاسفانه در حوزه حمل و نقل فاقد سازمان های حرفه ای نظام مهندسی حمل و نقل هستیم. اگر بتوانیم فعالیت های نظام مهندسی ساختمان را در حوزه حمل و نقل تسری دهیم با این کار می توانیم هم به فناوری جدید کمک کنیم و هم اینکه به اشتغال مهندسان کمک خواهد شد ضمن اینکه عمر راهها و صنعت حمل و نقل در جهت افزایش کارایی افزایش خواهد یافت.
به گفته وی، در شرایط کنونی ما نیاز داریم که استانداردهای حمل و نقل و مهندسی به سطح بین المللی ارتقا یابد تا مهندسان ایرانی در بازارهای بین المللی فعالیت داشته باشند.
آخوندی در ادامه به طرح های بهسازی مسکن روستایی، طرح هادی روستایی و سنددار کردن زمین های روستایی اشاره کرد و گفت: تا قبل از سال ۱۳۷۲ این طرح ها وجود نداشتند و تهیه و تدوین این گونه طرح ها از دستاوردهای من در وزارت مسکن و شهرسازی است.
وی سپس به بحث مسکن مهر اشاره کرد و افزود: مسکن مهر به نظر من مسکنی است که برای سه طبقه پایین درآمد ایران تولید می شود که این موضوع در زمان تصدی اینجانب در وزارت مسکن و شهرسازی به عنوان مسکن اجتماعی مطرح بوده است.
آخوندی ادامه داد: تا قبل از سال ۷۲ در هیچ کدام از بودجه های دولتی و برنامه های آن، اساسا کوچکترین توجه ای به تامین مسکن اقشار کم درآمده نشده است چون فرض براین بود که مسکن را باید خود مردم بسازند و وظیفه دولت تنها توزیع زمین بود.
وی گفت: مسکن اجتماعی از آنجا ناشی می شود که مسکن حق همه اقشار جامعه است و افرادی که قدرت خرید و ساخت خانه را ندارند باید مورد حمایت دولت قرار گیرند به همین جهت این نوع از مسکن در وزارت مسکن و شهرسازی وقت مطرح شد.
آخوندی با اشاره به سخنانی برخی مبنی برای مخالفتش با مسکن مهر اظهار داشت: با مسکن مهر به هیچ عنوان مخالف نیستم و در واقع خودم جزو اولین کسانی هستم که آن را با عنوان مسکن اجتماعی مطرح ساختم.
وی با بیان اینکه کل مسکن ایران فراتر از مسکن مهر است، اظهار داشت: ما نمی توانیم کل وزارت راه و شهرسازی را به مسکن مهر تقلیل دهیم .
وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در ادامه به تفکیک وزارت راه و مسکن اشاره کرد و گفت: از مجلس می خواهیم اجازه دهد که اگر هر فردی وزیر شود در این خصوص در یک بازه زمانی ۹ ماهه به بررسی بپردازد و نتیجه را تحت یک لایحه به مجلس ارایه دهد.
وی افزود: در آن صورت نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر تصمیمی بگیرد، لازم الاجرا خواهد بود.
آخوندی با اشاره به نظر یکی از مخالفین مبنی بر سه برابر شدن نرخ مسکن در دوره وزارت مسکن و شهرسازی گفت: معلوم نیست که این آمار از کجا آمده است در صورتی که در ۸ سال گذشته نرخ مسکن ۶ برابر و نرخ زمین ۹ برابر شده است در دولتی که قرار بود قیمت زمین صفر شود.
وی در مورد بحث های سیاسی مطرح شده نیز گفت: آقای زارع (از نمایندگان مخالف) به بنده کمک کردند و کاملا منصف بودند که گواهی می دهد که بنده به رهبری گواهی درست دادم و دچار جوزدگی نشدم.
آخوندی ادامه داد: در هرصورت با مجموعه سوابق ما این خیلی سخت است که از ما راجع به وفاداری به اسلام، انقلاب و جمهوری اسلامی سئوال می کنند. من تمام جوانی ام را در انقلاب سپری کردم تمام عمرم در این راه سپری شد حال چگونه از من می پرسید که وفادار به اسلام و جمهوری اسلامی هستم.
وی اضافه کرد: موضع رسمی من این است که وقتی شورای نگهبان مطلبی را اعلام می کند این نظر قطعی و حکم مختومه است و حال چطور ما خلاف این عمل کنیم و کار غیرقانونی را انجام دهیم ما همواره قانون مدار بودم و از نظر رهبری پیروی کردم.

فهرست اخبار
آرشيو اسفند ماه سال 1397آرشيو دی ماه سال 1397آرشيو مهر ماه سال 1397آرشيو خرداد ماه سال 1397آرشيو ارديبهشت ماه سال 1397آرشيو فروردين ماه سال 1397آرشيو اسفند ماه سال 1396آرشيو مرداد ماه سال 1396آرشيو خرداد ماه سال 1396آرشيو فروردين ماه سال 1396آرشيو دی ماه سال 1395آرشيو آذر ماه سال 1395آرشيو آبان ماه سال 1395آرشيو مرداد ماه سال 1395آرشيو تير ماه سال 1395آرشيو خرداد ماه سال 1395آرشيو ارديبهشت ماه سال 1395آرشيو بهمن ماه سال 1394آرشيو مهر ماه سال 1394آرشيو شهريور ماه سال 1394آرشيو مرداد ماه سال 1394آرشيو تير ماه سال 1394آرشيو خرداد ماه سال 1394آرشيو ارديبهشت ماه سال 1394آرشيو فروردين ماه سال 1394آرشيو اسفند ماه سال 1393آرشيو بهمن ماه سال 1393آرشيو دی ماه سال 1393آرشيو آذر ماه سال 1393آرشيو آبان ماه سال 1393آرشيو تير ماه سال 1393آرشيو ارديبهشت ماه سال 1393آرشيو فروردين ماه سال 1393آرشيو اسفند ماه سال 1392آرشيو بهمن ماه سال 1392آرشيو آبان ماه سال 1392آرشيو مهر ماه سال 1392آرشيو شهريور ماه سال 1392آرشيو مرداد ماه سال 1392آرشيو تير ماه سال 1392آرشيو خرداد ماه سال 1392
پرژکتور مخصوص میادین و نمای ساختمان‌ها
صنايع الكترونيك افشار(هوراند)
 
کاشی گرانیتی60x60 بژ ویژه صورتی M092
كاشی گرانيتی مهسرام
 
ترموستات FTC
پادرعد(دانفوس)
 
پشم تخته‌ای رزین‌دار PS وزن مخصوص 400Kg
پشم سرباره آهن (پسا)
 
پارکت HDF آلمان Dynamic Clic
صنايع چوب آزيدهاك
بيمه ايران نمايندگی محارم
رکورد مصرف گاز نیروگاه‌ها جابه‌جا شد/ ۳۱۲ میلیون مترمکعب در یک روزرکورد مصرف روزانه گاز نیروگاه‌ها در هفته منتهی به ۱۷ مرداد شکسته شد و در روز دوشنبه (۱۳ مرداد) با ثبت ۳۱۲ میلیون مترمکعب، بیشترین مقدار مصرف به ثبت رسید.عربستان سعودی در مسیر تحول سبز ساخت ۱۰۰۰ سد، کاشت ۱۰ میلیارد درخت و جهش در امنیت غذایی و منابع آبمرکز داده متا از مخلوط بتن بهینه شده با هوش مصنوعی برای افزایش مقاومت و کارایی استفاده خواهد کردبتن سفارشی Amrize برای این تأسیسات ۸۰۰ میلیون دلاری با مساحت ۷۱۵۰۰۰ فوت مربع در مینه سوتا، کاهش ۳۵ درصدی ردپای کربن را نشان داد.چندین شهر، اجباری شدن تهویه مطبوع را بررسی می‌کنندگرمای شدید به یک تهدید فزاینده برای سلامتی تبدیل می‌شود. دولت تا انتهای شهریور تکلیف نیروگاه‌ها را مشخص کند | نهاد تنظیم‌گر انرژی به زودی شکل می‌گیرد در نشست اخیر کمیسیون انرژی اتاق ایران ضمن ارائه یک پیشنهاد اجرایی برای تعیین تکلیف تسهیلات نیروگاه‌ها به صندوق توسعه، اعلام شد: فرآیند ایجاد نهاد تنظیم‌گر انرژی، مستقل از دولت به زودی نهایی می‌شود. پیشنهادات پرداخت بدهی‌های ارزی نیروگاه‌های بخش خصوصی بررسی شد. بررسی پیشنهادات پرداخت بدهی‌ ارزی نیروگاه‌های بخش خصوصی | تغییر رویکرد مدیریتی زیرساخت‌های تولید برق کشور از حالت عادی به «مدیریت پیشگیرانه بحران» وزارت نیرو با تأخیر در تسویه‌حساب نیروگاه داران آن‌ها را با بدهی 2.9 میلیارد دلاری به صندوق توسعه م آرش نجفی رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران، گفت: عدم حمایت وزارت نیرو از نیروگاه داران و تأخیر در پرداخت صورت حساب آن‌ها، فعالان این صنعت را با بدهی 2.9 میلیارد دلاری به صندوق توسعه ارزی مواجه کرده است. روی چاه نفت گرسنه می‌خوابیم چون از مغزمان استفاده نمی‌کنیم.مهدی غضنفری، رئیس صندوق توسعه ملی می گوید: روی چاه نفت گرسنه می‌خوابیم چون از مغزمان استفاده نمی‌کنیم. انرژی خورشیدی، بازی تبلیغاتی وزیر نیرو/ بحران برق را با رویا نمی‌شود خاموش کرد!واقعیت آن است که انرژی خورشیدی به‌دلیل ویژگی‌های ذاتی و ضعف زیرساخت‌های داخلی، هنوز نمی‌تواند نقش جدی در سبد تأمین برق کشور ایفا کند. ۳۰ برابر شدن قیمت مسکن در ۱۰ سال بازار مسکن طی ماه‌های اخیر در وضعیت رکود عمیقی فرو رفته است؛ رکودی که هم خریداران مصرفی را از میدان خارج کرده و هم انگیزه سرمایه‌گذاران را کاهش داده است. ظرفیت تولید برق ۵۰۰۰ مگاوات افزایش یافتوزیر نیرو با بیان اینکه طی یک سال گذشته ظرفیت تولید برق کشور ۵۰۰۰ مگاوات افزایش یافته است، از رشد ۷۱ درصدی ظرفیت تولید برق خورشیدی کشور نسبت به سال گذشته خبر داد. ظرفیت‌سازی برای اجرای ۱۱۱ پروژه مشارکتی مسکن در سال جاریسال گذشته ۱۳ همت پروژه در همکاری با بخش خصوصی (پروژه مشارکتی) تایید و تصویب شد که این پروژه‌ها در حال عقد قرارداد با سازندگان قرار دارد.بازار مسکن به کما رفت؛ خبری از معاملات خرید و فروش نیستنایب رئیس اول اتحادیه املاک با اشاره به رکود شدید بازار مسکن گفت: حجم معاملات که در خرداد افت شدیدی داشت، در تیرماه تقریباً به صفر رسید و خرید و فروش عملاً متوقف شده است.سرمایه‌گذاری ۱۶.۶ همتی بخش خصوصی در شهرهای جدیدتهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از توسعه شهرهای جدید با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری در ۱۸۹ پروژه به ارزش ۱۶.۶ هزار میلیارد تومانی خبر داد.
كليه حقوق اين سايت مربوط به بازار مصالح و مسكن محارم می‌باشد.  Copyright © 2025 B3m Co. All rights reserved.