يكشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۲

ترانزیت کالا از ایران سالانه به ۵۰ میلیون تن خواهد رسید

منبع خبر: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا)

به گزارش روز شنبه ایرنا، عباس آخوندی با اشاره به امضای موافقتنامه های حمل و نقلی با بیش از ۵۰کشور جهان، گفت: ایران با عضویت در کنوانسیون ها ، سازمان های بین المللی و دارابودن بیش از ۶۰۰ شرکت حمل ونقل بین المللی کالا، توانایی پاسخ به تقاضای بازارهای جهانی را دارد.
وی یادآور شد: در سال ۲۰۱۲ میلادی بیش از ۸۲۰ هزار دستگاه کامیون‌های ایرانی و خارجی از مرزهای ایران تردد کرد و حدود ۱۲ میلیون تن کالا از طریق ریل و جاده از قلمرو ایران ترانزیت شد .
براساس گزاشر وزارت راه و شهرسازی ، آخوندی ادامه داد : به لحاظ موقعیت جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران مسیرها و کریدورهای حمل و نقل بین المللی بسیاری که ارتباط تجاری و ترانزیتی بین آسیا و اروپا را میسر می سازد از گذشته های بسیار دور تا امروز از قلمرو جمهوری اسلامی ایران عبور کرده‌است .
وی افزود: مهمترین مسیرها و کریدورهای حمل ونقل بین المللی در ایران شامل شاخه جنوبی کریدور تراسیکا با ۱۳ کشور عضو، کریدور حمل و نقل بین المللی شمال ـ جنوب با ۱۴ کشور عضو، جاده ابریشم، کریدور شرق ـ غرب، شبکه بزرگراه‌های آسیایی و شاخه جنوبی کریدور سه گانه آلتید که در راستای تامین شرایط حمل و نقل مناسب شبکه حمل و نقل ایران با ۲۴ مرز ترانزیتی فعال جاده ای، ۵ مرز ریلی و ۱۱ بندرتجاری بزرگ در کنار مجموعه‌ای از بنادر کوچک ارتباط حمل ونقل بین المللی را برای کشورهای منطقه ایجاد کرده است.
وزیر راه و شهرسازی افزود: هم اکنون شبکه حمل و نقل جاده ای ایران دارای بیش از ۸۰ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است که از این میان بالغ بر ۱۵ هزار کیلومتر آزاد راه و بزرگراه و بیش از ۲۰ هزار کیلومتر شبکه راه های ترانزیتی کشور را شامل می شود.
آخوندی یادآور شد: جاده ابریشم به عنوان پلی بین آسیا، اروپا در تبادلات تجاری و تمدن جهان نقش بسزایی ایفا کرده است، کشورهای منطقه جاده تاریخی ابریشم با دارا بودن پیشینه تاریخی، جمعیت بالا، منابع طبیعی گسترده توانایی بالقوه ای برای افزایش سطح همکاری های تجاری بیش از حد کنونی را دارند و احیای تجارت بی‌مانند گذشته در منطقه در انتظار حمایت دولت ها و سازمانهای بین المللی است.
وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به این اصل که تجارت مقوله ای است جهانی و باید از قواعد تجارت جهانی تبعیت نماید کشورهای حاضر در این اجلاس حضوری فعال در عرضه تجاری در بین خود و در سطح بین الملل داشته باشند چرا که امروزه تجارت بین المللی و بازرگانی خارجی صرفنظر از توجیهی که برای برآورده کردن نیازهای حیاتی و ضروری مردم کشورها دارد، به عنوان روشی جهت ادامه رشد و تکامل صنعتی و به طور کل توسعه اقتصادی کشورها مطرح است.
وزیر راه و شهرسازی افزود: در همین راستا، جمهوری اسلامی ایران، توسعه زیربناهای حمل و نقلی خود را چه در حمل ونقل جاده ای، ریلی و هوایی از اهداف خود در برنامه های مدون توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قرار داده است و استفاده از توانایی بخش خصوصی از نکات برجسته تحقق این هدف مهم است.
آخوندی با بیان برنامه های آتی خود برای توسعه حمل و نقل کشور تصریح کرد: ایجاد تمایل برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی توسط بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل جاده‌‌ای ، ریلی ، هوایی و دریایی، بهبود کسب و کار در حوزه بازار حمل و نقل، کاهش مداخلات دولتی در حوزه بهره برداری از بنگاه های اقتصادی که واجد منافع دولتی نباشند و ایجاد یکپارچگی در حمل و نقل و اتصال کرانه های اقتصادی یا پس کرانه های متمم آن از جمله برنامه‌های آتی است.
وی ادامه داد: دیگر برنامه‌های مدنظر ایجاد یکپارچکی در عملیات حمل ونقل به منظور ایفای نقش بین المللی آن در توسعه ملی، ارتقای سطح خدمات و افزایش تراز رضایت مندی بهره گیران از خدمات حمل و نقل، افزایش سهم حمل ونقل در تولید ناخالص ملی وتوسعه پروژه های حمل و نقل کشور بر پایه توجیه اقتصادی و با مشارکت سرمایه‌گذاری خارجی است.
آخوندی، افزایش رقابت‌پذیری و ارتقای استانداردهای موجود به سطح بین‌المللی را از دیگر برنامه‌های وزارت راه وشهرسازی برشمرد .
وی گفت: از دیگر برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی ، نوسازی ناوگان حمل ونقل در همه شاخه ها (دریایی، هوایی، جاده ای و ریلی )، شناسایی بازارهای منطقه ای و بازاریابی بین المللی، توسعه، تجهیز و نوسازی همه بنادر کشور و انجام عملیات کانتینری در تمامی بنادر کشور و نصب مکنده های غلات در این بنادر، توسعه پایانه های مرزی، مجتمع خدماتی ـ رفاهی و تیرپارکها بر شبکه راههای شریانی کشور و استفاده از فن آوری های جدید و اجرای سیستم حمل و نقل هوشمند (ITS) در کلیه شقوق حمل ونقل بخصوص حمل و نقل جاده‌ای است.
وی افزود: همانطور که از اقدامات ایران در سالهای اخیر مشاهده می‌شود، با توجه به اهمیت منطقه از جهت اتصال مسیرهای ترانزیتی بین دو قاره آسیا و اروپا، ایران سعی کرده است حضور بسیار پررنگ و اقدامات عملی و خوبی در بحث حمل ونقل بین المللی دراین بخش به عمل آورد.
آخوندی به منظور روان سازی حمل ونقل در کشورهای منطقه پیشنهاد داد: امکان جذب کمک های فنی و مالی برای توسعه شبکه ‌راههای کشورهای متقاضی منطقه از سازمانهای بین المللی فراهم شود.
وی افزود: تشویق کشورهای منطقه به عضویت در کنوانسیون‌های حمل و نقلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط سازمان های بین المللی درخصوص حمل کالاها، کاهش عوارض و هزینه های غیرضروری بالاخص در مسیرهای کریدورهای حمل و نقل جاده‌ای و ریلی و تسهیل در صدور روادید کشورها جهت رانندگان حرفه ای از دیگر پیشنهاد‌ها برای پیگیری در این اجلاس است.
وزیر راه و شهرسازی ابراز داشت: امروزه رشد اقتصاد، افزایش تقاضا در کالا و خدمات را ایجاد کرده به طوری که ارزش تجارت کالا و خدمات در سال ۲۰۱۲ میلادی در حدود ۱۶ هزار میلیارد دلار بوده است و سهم اروپا و آسیا از این میزان تجارت بیش از ۵ هزار میلیارد دلار درسال است که ۱۰ درصد از این سهم به بخش حمل و نقل اختصاص می‌یابد.
وی افزود: پیش بینی می‌شود ارزش تجارت کالا و خدمات در پایان سال ۲۰۱۳ میلادی بیش از ۱۷ هزار میلیارد دلار باشد و این امر نیازمند ارائه خدمات حمل ونقلی ایمن ، اقتصادی و سریع است .
آخوندی تاکید کرد : ایران به همراه کشورهای منطقه و بنیانگذاران حوزه جاده تاریخی ابریشم ، از نخستین کشورهایی بودد که به این مهم دست یافتند و راه‌های استاندارد آن روزگار را بنا نهادند به طوری که پس از هزاران سال، بنای راه‌های جدید با تغییراتی اندک بر همان راه‌ها استوار است.

فهرست اخبار
آرشيو اسفند ماه سال 1397آرشيو دی ماه سال 1397آرشيو مهر ماه سال 1397آرشيو خرداد ماه سال 1397آرشيو ارديبهشت ماه سال 1397آرشيو فروردين ماه سال 1397آرشيو اسفند ماه سال 1396آرشيو مرداد ماه سال 1396آرشيو خرداد ماه سال 1396آرشيو فروردين ماه سال 1396آرشيو دی ماه سال 1395آرشيو آذر ماه سال 1395آرشيو آبان ماه سال 1395آرشيو مرداد ماه سال 1395آرشيو تير ماه سال 1395آرشيو خرداد ماه سال 1395آرشيو ارديبهشت ماه سال 1395آرشيو بهمن ماه سال 1394آرشيو مهر ماه سال 1394آرشيو شهريور ماه سال 1394آرشيو مرداد ماه سال 1394آرشيو تير ماه سال 1394آرشيو خرداد ماه سال 1394آرشيو ارديبهشت ماه سال 1394آرشيو فروردين ماه سال 1394آرشيو اسفند ماه سال 1393آرشيو بهمن ماه سال 1393آرشيو دی ماه سال 1393آرشيو آذر ماه سال 1393آرشيو آبان ماه سال 1393آرشيو تير ماه سال 1393آرشيو ارديبهشت ماه سال 1393آرشيو فروردين ماه سال 1393آرشيو اسفند ماه سال 1392آرشيو بهمن ماه سال 1392آرشيو آبان ماه سال 1392آرشيو مهر ماه سال 1392آرشيو شهريور ماه سال 1392آرشيو مرداد ماه سال 1392آرشيو تير ماه سال 1392آرشيو خرداد ماه سال 1392
سنگ مرمر سبز بورق
بازار محارم
 
لوله اپو پایپ آلمان
خاور سپيران (يونی پايپ)
 
قفسه روزنامه‌های صحافی شده
سپيدار_تجهيزات كتابخانه اصفهان
 
پمپ آب AGP 800
ابزار سرا(Bosch)
 
کاشی گرانیتی60x60 سبز مشکی ویژه M042
كاشی گرانيتی مهسرام
بيمه ايران نمايندگی محارم
رکورد مصرف گاز نیروگاه‌ها جابه‌جا شد/ ۳۱۲ میلیون مترمکعب در یک روزرکورد مصرف روزانه گاز نیروگاه‌ها در هفته منتهی به ۱۷ مرداد شکسته شد و در روز دوشنبه (۱۳ مرداد) با ثبت ۳۱۲ میلیون مترمکعب، بیشترین مقدار مصرف به ثبت رسید.عربستان سعودی در مسیر تحول سبز ساخت ۱۰۰۰ سد، کاشت ۱۰ میلیارد درخت و جهش در امنیت غذایی و منابع آبمرکز داده متا از مخلوط بتن بهینه شده با هوش مصنوعی برای افزایش مقاومت و کارایی استفاده خواهد کردبتن سفارشی Amrize برای این تأسیسات ۸۰۰ میلیون دلاری با مساحت ۷۱۵۰۰۰ فوت مربع در مینه سوتا، کاهش ۳۵ درصدی ردپای کربن را نشان داد.چندین شهر، اجباری شدن تهویه مطبوع را بررسی می‌کنندگرمای شدید به یک تهدید فزاینده برای سلامتی تبدیل می‌شود. دولت تا انتهای شهریور تکلیف نیروگاه‌ها را مشخص کند | نهاد تنظیم‌گر انرژی به زودی شکل می‌گیرد در نشست اخیر کمیسیون انرژی اتاق ایران ضمن ارائه یک پیشنهاد اجرایی برای تعیین تکلیف تسهیلات نیروگاه‌ها به صندوق توسعه، اعلام شد: فرآیند ایجاد نهاد تنظیم‌گر انرژی، مستقل از دولت به زودی نهایی می‌شود. پیشنهادات پرداخت بدهی‌های ارزی نیروگاه‌های بخش خصوصی بررسی شد. بررسی پیشنهادات پرداخت بدهی‌ ارزی نیروگاه‌های بخش خصوصی | تغییر رویکرد مدیریتی زیرساخت‌های تولید برق کشور از حالت عادی به «مدیریت پیشگیرانه بحران» وزارت نیرو با تأخیر در تسویه‌حساب نیروگاه داران آن‌ها را با بدهی 2.9 میلیارد دلاری به صندوق توسعه م آرش نجفی رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران، گفت: عدم حمایت وزارت نیرو از نیروگاه داران و تأخیر در پرداخت صورت حساب آن‌ها، فعالان این صنعت را با بدهی 2.9 میلیارد دلاری به صندوق توسعه ارزی مواجه کرده است. روی چاه نفت گرسنه می‌خوابیم چون از مغزمان استفاده نمی‌کنیم.مهدی غضنفری، رئیس صندوق توسعه ملی می گوید: روی چاه نفت گرسنه می‌خوابیم چون از مغزمان استفاده نمی‌کنیم. انرژی خورشیدی، بازی تبلیغاتی وزیر نیرو/ بحران برق را با رویا نمی‌شود خاموش کرد!واقعیت آن است که انرژی خورشیدی به‌دلیل ویژگی‌های ذاتی و ضعف زیرساخت‌های داخلی، هنوز نمی‌تواند نقش جدی در سبد تأمین برق کشور ایفا کند. ۳۰ برابر شدن قیمت مسکن در ۱۰ سال بازار مسکن طی ماه‌های اخیر در وضعیت رکود عمیقی فرو رفته است؛ رکودی که هم خریداران مصرفی را از میدان خارج کرده و هم انگیزه سرمایه‌گذاران را کاهش داده است. ظرفیت تولید برق ۵۰۰۰ مگاوات افزایش یافتوزیر نیرو با بیان اینکه طی یک سال گذشته ظرفیت تولید برق کشور ۵۰۰۰ مگاوات افزایش یافته است، از رشد ۷۱ درصدی ظرفیت تولید برق خورشیدی کشور نسبت به سال گذشته خبر داد. ظرفیت‌سازی برای اجرای ۱۱۱ پروژه مشارکتی مسکن در سال جاریسال گذشته ۱۳ همت پروژه در همکاری با بخش خصوصی (پروژه مشارکتی) تایید و تصویب شد که این پروژه‌ها در حال عقد قرارداد با سازندگان قرار دارد.بازار مسکن به کما رفت؛ خبری از معاملات خرید و فروش نیستنایب رئیس اول اتحادیه املاک با اشاره به رکود شدید بازار مسکن گفت: حجم معاملات که در خرداد افت شدیدی داشت، در تیرماه تقریباً به صفر رسید و خرید و فروش عملاً متوقف شده است.سرمایه‌گذاری ۱۶.۶ همتی بخش خصوصی در شهرهای جدیدتهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از توسعه شهرهای جدید با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری در ۱۸۹ پروژه به ارزش ۱۶.۶ هزار میلیارد تومانی خبر داد.
كليه حقوق اين سايت مربوط به بازار مصالح و مسكن محارم می‌باشد.  Copyright © 2025 B3m Co. All rights reserved.