| ||||||||||||||||||||
![]() چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ آخوندی وعده داد: انحصار بانک مسکن را میشکنم/ ارایه مجوز شهرهای جدید به بخش خصوصیمنبع خبر: خبرگزاری مهرآخوندی وعده داد: انحصار بانک مسکن را میشکنم/ ارایه مجوز شهرهای جدید به بخش خصوصی وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید انحصار سرمایه گذاری از بانک مسکن برداشته شود، گفت: این موضوع در دوره زمانی دو یا سه سال آینده باید صورت گیرد. به گزارش خبرنگار مهر، عباس آخوندی در نشست تامین نهادهای مالی پروژه های حمل و نقل با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید به سمت وضع مقررات و مالکیت شبکه های اصلی کشور حرکت کند، گفت: در عرضه ارائه خدمات نیاز به مدرن سازی داریم زیرا که سیستم های حمل و نقلی بسیار تغییر کرده اند و نیاز به قطارهای پرسرعت و رقیب هواپیما در مسافتهای کوتاه داریم. آخوندی یادآور شد: خدمات رفاهی بخش مسافر و خدمات در حوزه حمل بار نیاز به ورود فضای اطلاعات دارد و صنعت حمل ونقل نیاز به مدرن سازی با ورود فناوری اطلاعات دارد. وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: متاسفانه تاکید زیادی بر ساخت داریم در حالی که بهره برداری از موارد ساخته شده کم است به عبارت دیگر از سرمایه گذاری های کلان صورت گرفته بهره وری کمی شد. آخوندی گفت: در حوزه مسکن نیز باید انحصار سرمایه گذاری از طریق بانک مسکن برداشته شود و صندوق پس انداز مسکن در همه بانک ها ایجاد شود ضمن آنکه این موضوع می تواند در دوره زمانی دو یا سه سال آینده باید صورت گیرد. وی ادامه داد: در قانون واگذاری شهرک ها به بخش خصوصی پیش بینی شده اما تاکنون از این محوز استفاده نشده است. تا این لحظه مدافع این هستم که اگر سایر بانکهای تجاری میتوانند در حوزه مسکن تجهیز منابع انجام دهند، وارد این حوزه شوند. آخوندی افزود: باید مدلهای مختلف تجهیز منابع در بخش مسکن را فعال کنیم و به عنوان نمونه میتوانیم به بحث دادن مجوز شهرکها و شهرهای جدید به بخش خصوصی را مطرح کنیم که مجوز شهرهای جدید و شهرکها را به بخش خصوصی واگذار کنیم. وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: دولت باید عمدتا خریدار محصول هزینه برای به مالکیت در آوردن مراکز خدمات رسانی باشد. در حال حاضر 145 بیمارستان های در وزارت راه و شهرسازی در حال ساخت است در حالی که دلیل برمالکیت دولت بر این بیمارستانها وجود ندارد و می توان با واگذاری بیمارستانها به بخش خصوصی، خدمات را دریافت کرد و به خرید خدمات روی آورد. آخوندی تاکید کرد: ایده جدیدی لازم است تا سرعت، قیمت، کیفیت و حق انتخاب بیشتری را قائل شویم و ما به دنبال نظرها و پیشنهاهای بخش خصوصی هستیم. وزیر راه و شهرسازی در خصوص سانحه تصادف اتوبوس در آزادراه قم، تصریح کرد: یکی از عوامل کاهش تصادف کنترل الکترونیک ومدیریت و هوشمند جاده ها است که در این زمینه ضعف شدید دیده می شود. وی افزود: باید از طریق بخش خصوصی خدمات مدیریت هوشمند جاده ها را دریافت محصول نهایی را خریداری کنیم که این سیستم به مرکز مدیریت راههای وزارت راه و شهرسازی نیز پیش بینی برای سرمایه گذاری کلان در این بخش نیز شده است. آخوندی گفت: اگر بتوانیم در کنترل خطاهای انسانی موفق عمل کنیم وضعیت صنعت بیمه نیز تغییر می کند زیرا که بیمه شخص ثالث زیان ده است و هر مقدار کنترل ها بیشتر شود می توان درخصوص بیمه هم تجدید نظر کرد. وی ادامه داد: در کاهش تلفات می توانیم از سرمایه گذار بیمه ها استفاده کنیم. وزیر راه وشهرسازی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات صنعت حمل و نقل هوایی در پرداخت بدهی ها خود به شرکتهای سوخت رسان و شرکت فرودگاه ها تصریح کرد: تلقی مردم از حمل ونقل حتی در حوزه خصوصی ها مثل شرکتهای هواپیمایی، صنعت حمل و نقل وابسته به دولت است. وی بیان داشت: در بخش هوایی قیمت گذاری در اختیار دولت است و در حوزه ریلی مشکلاتی وجود دارد و تصویر روشنی از مقررات در این صنعت نداریم و منافع شهروندان مشخص نیست. آخوندی گفت: مشارکت بخش خصوصی در ساخت آزاد راه ها سابقه طولانی تر دارد که دو مساله جدی دارد نخست اینکه شرکا عمدتا بانک و شبه دولتی هستند و سهم شرکا به حدود 20 درصد کاهش یافته و اعتبار عمده ساخت را دولت تامین می کند. وی خطاب به فعالان به خصوصی یادآورد شد: ناوگان فرسوده جاده ای و هوایی نبود بنگاه داری در حوزه حمل و نقل به منظور افزایش بهره وری در استفاده از ناوگان و حمل و نقل ترکیبی بسیار می رود نیاز به ورود اقتصاد به نظام حمل و نقل کشور دارد. آخوندی با بیان اینکه در جهت مدیریت راهها ضعیف هستیم، اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی باید خریدار محصول از سرمایهگذاران بخش خصوصی باشد و بخش خصوصی با نصب دوربینها در جادههایی که عمده تصادفات رخ میدهد، آمار تصادفات را کاهش دهد و وزارت راه و شهرسازی این محصول را به صورت نقدی از بخش خصوصی خریداری کند. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت بودجهای برای این موارد ندارد، گفت: 5 سال پیش سالانه 28 هزار نفر در جادهها جان خود را از دست میدادند، اما در حال حاضر این عدد به 19 هزار نفر کاهش یافته هرچند این آمار بالاست، اما به هر حال موفقیتهایی بوده است. وی با اشاره به اینکه میانگین تصادفات جادهای در کشور نسبت به استاندارد اروپا خوب نیست، اما نسبت به آمارهای جهانی بد نیست، افزود: هرچقدر کنترل شبکه حملونقل جادهای افزایش یابد، میتوانیم کارآمدی بیشتری در بیمه بدنه داشته باشیم. وزیر راه و شهرسازی گفت: تلقی جامعه از صنعت حملونقل این است که این صنعت وابسته به دولت است، هرچند بحث خصوصیسازی در این صنعت مطرح شده است، اما باز هم قیمتگذاری در اختیار دولت است و از سوی دولت به صورت گستردهای در این صنعت مداخله میشود. آخوندی با بیان اینکه ظرفیت برای اصلاح و سرمایهگذاری در حوزه حملونقل زیاد است، گفت: باید عنصر اقتصاد را وارد نظام تصمیمگیری وزارت راه و شهرسازی کرد، چرا که عمده معیار تصمیمگیریها در این وزارتخانه توجیه اجتماعی دارد، بنابراین توجیه اقتصادی را گسترش دهیم. وی افزود: باید در سیاستگذرای در حملونقل ریلی را تجدیدنظر کنیم، تا صنعت حملونقل ریلی بتواند با صنعت حملونقل جادهای رقابت کند. بنابراین باید از حوزه عملیات حملونقل ریلی، راه و جادهای خارج شد. آخوندی افزود: سهم دولت باید در این حوزه به صفر برسد و به سمت رگولاتوری و وضع مقررات برسد و اساساً باید رگولاتوری را واگذار کنیم و باید اعتماد بین بخش خصوصی و دولت را هموار کنیم، بنابراین در بخش وضع مقررات هم میتوان به بخش خصوصی داد و حوزه رگولاتوری و مالکیت شبکه ریلی و جاده فرودگاه را به بخش خصوصی منتقل کرد. فهرست اخبار آرشيو اسفند ماه سال 1397آرشيو دی ماه سال 1397آرشيو مهر ماه سال 1397آرشيو خرداد ماه سال 1397آرشيو ارديبهشت ماه سال 1397آرشيو فروردين ماه سال 1397آرشيو اسفند ماه سال 1396آرشيو مرداد ماه سال 1396آرشيو خرداد ماه سال 1396آرشيو فروردين ماه سال 1396آرشيو دی ماه سال 1395آرشيو آذر ماه سال 1395آرشيو آبان ماه سال 1395آرشيو مرداد ماه سال 1395آرشيو تير ماه سال 1395آرشيو خرداد ماه سال 1395آرشيو ارديبهشت ماه سال 1395آرشيو بهمن ماه سال 1394آرشيو مهر ماه سال 1394آرشيو شهريور ماه سال 1394آرشيو مرداد ماه سال 1394آرشيو تير ماه سال 1394آرشيو خرداد ماه سال 1394آرشيو ارديبهشت ماه سال 1394آرشيو فروردين ماه سال 1394آرشيو اسفند ماه سال 1393آرشيو بهمن ماه سال 1393آرشيو دی ماه سال 1393آرشيو آذر ماه سال 1393آرشيو آبان ماه سال 1393آرشيو تير ماه سال 1393آرشيو ارديبهشت ماه سال 1393آرشيو فروردين ماه سال 1393آرشيو اسفند ماه سال 1392آرشيو بهمن ماه سال 1392آرشيو آبان ماه سال 1392آرشيو مهر ماه سال 1392آرشيو شهريور ماه سال 1392آرشيو مرداد ماه سال 1392آرشيو تير ماه سال 1392آرشيو خرداد ماه سال 1392 | ![]() رکورد مصرف گاز نیروگاهها جابهجا شد/ ۳۱۲ میلیون مترمکعب در یک روزرکورد مصرف روزانه گاز نیروگاهها در هفته منتهی به ۱۷ مرداد شکسته شد و در روز دوشنبه (۱۳ مرداد) با ثبت ۳۱۲ میلیون مترمکعب، بیشترین مقدار مصرف به ثبت رسید.عربستان سعودی در مسیر تحول سبز ساخت ۱۰۰۰ سد، کاشت ۱۰ میلیارد درخت و جهش در امنیت غذایی و منابع آبمرکز داده متا از مخلوط بتن بهینه شده با هوش مصنوعی برای افزایش مقاومت و کارایی استفاده خواهد کردبتن سفارشی Amrize برای این تأسیسات ۸۰۰ میلیون دلاری با مساحت ۷۱۵۰۰۰ فوت مربع در مینه سوتا، کاهش ۳۵ درصدی ردپای کربن را نشان داد.چندین شهر، اجباری شدن تهویه مطبوع را بررسی میکنندگرمای شدید به یک تهدید فزاینده برای سلامتی تبدیل میشود. دولت تا انتهای شهریور تکلیف نیروگاهها را مشخص کند | نهاد تنظیمگر انرژی به زودی شکل میگیرد در نشست اخیر کمیسیون انرژی اتاق ایران ضمن ارائه یک پیشنهاد اجرایی برای تعیین تکلیف تسهیلات نیروگاهها به صندوق توسعه، اعلام شد: فرآیند ایجاد نهاد تنظیمگر انرژی، مستقل از دولت به زودی نهایی میشود. پیشنهادات پرداخت بدهیهای ارزی نیروگاههای بخش خصوصی بررسی شد. بررسی پیشنهادات پرداخت بدهی ارزی نیروگاههای بخش خصوصی | تغییر رویکرد مدیریتی زیرساختهای تولید برق کشور از حالت عادی به «مدیریت پیشگیرانه بحران» وزارت نیرو با تأخیر در تسویهحساب نیروگاه داران آنها را با بدهی 2.9 میلیارد دلاری به صندوق توسعه م آرش نجفی رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران، گفت: عدم حمایت وزارت نیرو از نیروگاه داران و تأخیر در پرداخت صورت حساب آنها، فعالان این صنعت را با بدهی 2.9 میلیارد دلاری به صندوق توسعه ارزی مواجه کرده است. روی چاه نفت گرسنه میخوابیم چون از مغزمان استفاده نمیکنیم.مهدی غضنفری، رئیس صندوق توسعه ملی می گوید: روی چاه نفت گرسنه میخوابیم چون از مغزمان استفاده نمیکنیم. انرژی خورشیدی، بازی تبلیغاتی وزیر نیرو/ بحران برق را با رویا نمیشود خاموش کرد!واقعیت آن است که انرژی خورشیدی بهدلیل ویژگیهای ذاتی و ضعف زیرساختهای داخلی، هنوز نمیتواند نقش جدی در سبد تأمین برق کشور ایفا کند. ۳۰ برابر شدن قیمت مسکن در ۱۰ سال بازار مسکن طی ماههای اخیر در وضعیت رکود عمیقی فرو رفته است؛ رکودی که هم خریداران مصرفی را از میدان خارج کرده و هم انگیزه سرمایهگذاران را کاهش داده است. ظرفیت تولید برق ۵۰۰۰ مگاوات افزایش یافتوزیر نیرو با بیان اینکه طی یک سال گذشته ظرفیت تولید برق کشور ۵۰۰۰ مگاوات افزایش یافته است، از رشد ۷۱ درصدی ظرفیت تولید برق خورشیدی کشور نسبت به سال گذشته خبر داد. ظرفیتسازی برای اجرای ۱۱۱ پروژه مشارکتی مسکن در سال جاریسال گذشته ۱۳ همت پروژه در همکاری با بخش خصوصی (پروژه مشارکتی) تایید و تصویب شد که این پروژهها در حال عقد قرارداد با سازندگان قرار دارد.بازار مسکن به کما رفت؛ خبری از معاملات خرید و فروش نیستنایب رئیس اول اتحادیه املاک با اشاره به رکود شدید بازار مسکن گفت: حجم معاملات که در خرداد افت شدیدی داشت، در تیرماه تقریباً به صفر رسید و خرید و فروش عملاً متوقف شده است.سرمایهگذاری ۱۶.۶ همتی بخش خصوصی در شهرهای جدیدتهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از توسعه شهرهای جدید با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری در ۱۸۹ پروژه به ارزش ۱۶.۶ هزار میلیارد تومانی خبر داد. | |||||||||||||||||||
كليه حقوق اين سايت مربوط به بازار مصالح و مسكن محارم میباشد. Copyright © 2025 B3m Co. All rights reserved. |